L‘any 1896 William Reilly de Salford (Anglaterra), va patentar una boixa de 2 velocitats. L’any 1898 va entrar en producció amb el nom The Hub. El seu èxit va permetre la producció durant una dècada. A principis del segle XX, el mestre d’escola Hernry Sturmey i l’enginyer Sturmey Archer, varen dissenyar el Sturmey Archer AW 3v. Es va fundar la companyia Sturmey- Archer, a Nottingham (Anglaterra). On aquest model es  va produïr durant 60 anys, sense variacions i encara està en fabricació.

El funcionament del canvi intern està situat a l’interior del boixa de la roda posterior. Utilitza engranatges planetaris, això significa que el moviment que entra a través del pinyó, multiplica o desmultiplica la velocitat de la roda. D’aquesta manera, depenent de la marxa que es selecciona, permet més o menys agilitat alhora d’afrontar els diferents desnivells. Existeixen models de 2,3,5,7,8 i fins a 14 marxes.

La diferència dels canvis externs, aquest sistema de transmissió destaca per la seva durabilitat. Al estar integrats queden protegits en condicions climàtiques adverses, també són molt més resistents en cas d’accident. Un altre punt a destacar és que la cadena no treballa creuada en cap moment i no es força lateralment, per això hi ha menys desgast que amb un canvi extern. Hi ha models que estan lubricats en grassa i d’altres en oli. Tot i això, poden funcionar pràcticament sense manteniment durant molts d’anys. Els  avantatges dels canvis interns per al ciclisme urbà, és que són fàcils de fer funcionar i ens permeten canviar en qualsevol moment. Si estem parats en un encreuament o semàfor podem passar d’una marxa més llarga a una més curta. Tradicionalment, s’utilitza molt als països del nord d’Europa, on  la bicicleta és el mitjà de transport més comú per als desplaçaments dintre de les ciutats. Adaptats per a tot tipus de bicicleta urbana: passeig, plegable, cruiser…

Actualment el sistema de canvi intern està molt ben valorat dintre del món del Cicloturisme Actiu. Els amants de les llargues distàncies i els ciclistes que utilitzen la bicicleta per recórrer els diferents racons del nostre planeta, prefereixen la seva fiabilitat. Amb un manteniment mínim, estan menys exposats a tenir una avaria que amb els sistemes de canvis externs.

Destaquem els diferents models 

STURMEY-ARCHER:

El model Sturmey- Archer 3v, (El iaio dels canvis interns), en fabricació des de principis de segle XX i practicament sense cap modificació, te la fama de ser indestructible.

SHIMANO:

El models Nexus de 3v / 7v, estan totalment pensats per les bicicletes urbanes.

Els models Alfine de 8v. / 11v, amb comandaments electrònics, es van presentar com la gama de canvi intern enfocada al trekking i el cicloturisme.

SRAM:

Sram 8v., és un model amb un funcionament més brusc que els Shimano, però garanteixen més durabilitat i menys avaries.

ROHLOFF:

Speedhub 500/14v., fabricat artesanalment a Kassel (Alemanya). Ofereix més suavitat  i un ràtio de canvis similar a un extern de 27v. És simple i resistent.

A Voltadora et volem assessorar alhora d’escollir el sistema de canvis interns que més s’adapto a les teves necessitats. Tant si ets dels qui utilitza la bicicleta per als desplaçaments diaris, com si ets dels que decideixen emprendre un llarg viatge en bicicleta.